We zijn weer in Stockholm - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Bert en Marijke Hoff - WaarBenJij.nu We zijn weer in Stockholm - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Bert en Marijke Hoff - WaarBenJij.nu

We zijn weer in Stockholm

Blijf op de hoogte en volg Bert en Marijke

01 Juni 2016 | Zweden, Stockholm

Omdat we de overtocht van Helsingor naar Helsingborg om 09.20 uur besproken hadden was het al weer redelijk vroeg opstaan deze morgen. Om half acht waren we wakker en drie kwartier later gingen we op weg van Kopenhagen naar Stockholm. Deze overtocht naar Zweden duurt niet lang. In twintig minuten ben je over. Bij de douanecontrole even een probleem. Bert moest zijn rijbewijs laten zien en moest blazen. Hij had om half tien nog geen alcohol genuttigd en het resultaat was dan ook negatief. Direct na Helsingborg de E4 opgezocht en het eerste verkeersbord geeft aan dat het nog maar 565 km is naar de hoofdstad van Zweden. Over mooie wegen ging de reis voorspoedig. Bij Mjolby werden de eerste duizend kilometers gepasseerd. Om bij de camperplaats in Stockholm te komen moet je eerst nog even een stuk door de drukke stad. Toch altijd spannend en mooi om met zo'n camper door de drukte van Stockholm te rijden. Na 604 km waren we op de camperplaats Langholmen. Jaren geleden waren we hier ook, toen nog met de kinderen. Het is een camperplek onder de grote Vasterbron. Een grote brug middenin Stockholm. Bert heeft 's avonds nog even acht km hardgelopen door het centrum van de hoofdstad van Zweden. Dit ter voorbereiding op de halve marathon van Tromso. Morgenvroeg Stockholm op de fiets wat verkennen. Oh ja het weer was opnieuw geweldig. De gehele dag in de korte broek en lekker buiten eten.

• 01 Juni 2016 - 09:44

Marinus:

Weer de 1e!

Dat schiet lekker op met de km's. En dan nog even hardlopen na de nu al lange reis. Mooi dat het weer ook meezit!

• 01 Juni 2016 - 21:23

Marina:

Goed bezig hoor! Het is hier ook nog steeds heerlijk weer. Xxx

• 01 Juni 2016 - 21:41

Chris En Henny:

Hallo Bert en Marijke leuk om jullie te volgen. Fijn dat het weer goed is. Hier is alles rustig. Groetjes

• 01 Juni 2016 - 22:11

Tineke:

Leuk jullie je reis om deze manier te volgen.
    Volgens mij zijn wij ook met jullie camper in Stockholm geweest om José daar op te pikken.
    We gingen toen met jullie op bezoek bij haar in yivaskila.
    Groetjes Gerard en Tineke

• 02 Juni 2016 - 00:38

Ria Scheper:

Leuk om jullie reis zo te kunnen volgen! Veel reisplezier!

• 02 Juni 2016 - 08:22

Catharina:

Hallo . Gisteren van Marinus over deze blog gehoord.
    Kunnen we mooi mee genieten. Heel veel plezier!
    Groetjes, Jan en Catharina.

• 02 Juni 2016 - 12:19

Klaasje:

Jullie binnen oal lekker op glee, veul roas plezaar en dou kolm aan.

Groetn van ons.

Verslag uit: Zweden, Stockholm

Op weg naar de Noordkaap in Noorwegen

Maandagmorgen 30 mei vertrekken we met de camper via Duitsland naar Denemarken (Kopenhagen). Dan naar Zweden (Stockholm). Met de boot over naar Finland. Via Helsinki zo dicht mogelijk langs de Russische grens naar boven. Langs Kirkenes naar Grense Jakobselv. Dan richting het eilandje Vardo. Het oostelijke punt van Noorwegen. Daarna naar Hamningberg, Berlevag en Gamvik. Drie uithoeken in Finnmark. Daarna naar de eigenlijke bestemming: de Noordkaap (zo ongeveer 13 juni). De bedoeling is om de laatste 14 km op de fiets te doen. Vanaf de camping vertrekken om tegen middernacht op de Noordkaap te arriveren.
Dan via Hammerfest en Alta richting Tromso. Daar op 18 juni even een halve marathon lopen. Vertrek 22.30 uur en finish de andere dag zo tegen half een nachts.
Dan een weekje naar de Vesteralen en Lofoten. In Andenes doen we een walvissafari. In Moskenes op de boot naar Bodo. Dan via RV 17 nichting Trondheim. Daarna richting de Atlantische weg, eerst een tunnel door onder de Atlantische Oceaan en dan via een aantal bruggen naar Bud. De volgende dag bij goed weer proberen we dit stuk ook op de fiets te doen.
Dan nog Alesund, de Geirangerfjord en natuurlijk de Trollstigen. Dan komt Voss in beeld. Daar een dagtocht met de trein naar Flam. Dan met de boot naar naar Gudvangen en vandaar met de bus via Stalheim over een heel steile route (22%)terug naar Voss.
Vanaf Voss naar Bergen en dan terug naar het zuiden van Noorwegen. Als er nog tijd is willen we de Preikestolen nog eens weer bezoeken. Via Stavanger over weg 44 naar Lindesnes Fyr, het zuidelijkste punt van Noorwegen. Vanaf hier naar Larvik om vandaar met de boot naar Hirthals te gaan. Nog een nacht in Duitsland overnachten en op 7 juli terug naar huis.
Verwachting: ongeveer 25 bootovertochten, 250 tunnels, 11500 km.