Nog een halve dag of te wel twaalf uur - Reisverslag uit Musselkanaal, Nederland van Bert en Marijke Hoff - WaarBenJij.nu Nog een halve dag of te wel twaalf uur - Reisverslag uit Musselkanaal, Nederland van Bert en Marijke Hoff - WaarBenJij.nu

Nog een halve dag of te wel twaalf uur

Door: Bert en Marijke

Blijf op de hoogte en volg Bert en Marijke

29 Mei 2016 | Nederland, Musselkanaal

Nog twaalf uur en we gaan vertrekken. Vandaag de laatste voorbereidingen gedaan. Het gras nog even gemaaid. De laatste zaken in de camper opgeborgen. Bleek vanmiddag dat er nog een koplamp kapot was maar die is zojuist weer gerepareerd met de hulp van onze vaste monteur Arjan Meijer. De fietsen staan achter op de camper. De laatste voetbalzaken geregeld. Alleen de laatste loopzaken zijn niet gelukt, moet dat maar na de vakantie gedaan worden. Heel veel familie, vrienden en kennissen voorzien van de link waar we op te volgen zijn en nu maar hopen dat we onderweg de gelegenheid hebben om de reisverslagen en foto's te plaatsen. De eerste dag gaat naar Kopenhagen, twee tunnels onderweg en een overtocht (Puttgarden-Rodby). We hebben er zin in. Noorwegen we komen eraan!!

• 29 Mei 2016 - 20:56

Haha suzanne! Ik 2e.
    Veel plezier!!

Verslag uit: Nederland, Musselkanaal

Op weg naar de Noordkaap in Noorwegen

Maandagmorgen 30 mei vertrekken we met de camper via Duitsland naar Denemarken (Kopenhagen). Dan naar Zweden (Stockholm). Met de boot over naar Finland. Via Helsinki zo dicht mogelijk langs de Russische grens naar boven. Langs Kirkenes naar Grense Jakobselv. Dan richting het eilandje Vardo. Het oostelijke punt van Noorwegen. Daarna naar Hamningberg, Berlevag en Gamvik. Drie uithoeken in Finnmark. Daarna naar de eigenlijke bestemming: de Noordkaap (zo ongeveer 13 juni). De bedoeling is om de laatste 14 km op de fiets te doen. Vanaf de camping vertrekken om tegen middernacht op de Noordkaap te arriveren.
Dan via Hammerfest en Alta richting Tromso. Daar op 18 juni even een halve marathon lopen. Vertrek 22.30 uur en finish de andere dag zo tegen half een nachts.
Dan een weekje naar de Vesteralen en Lofoten. In Andenes doen we een walvissafari. In Moskenes op de boot naar Bodo. Dan via RV 17 nichting Trondheim. Daarna richting de Atlantische weg, eerst een tunnel door onder de Atlantische Oceaan en dan via een aantal bruggen naar Bud. De volgende dag bij goed weer proberen we dit stuk ook op de fiets te doen.
Dan nog Alesund, de Geirangerfjord en natuurlijk de Trollstigen. Dan komt Voss in beeld. Daar een dagtocht met de trein naar Flam. Dan met de boot naar naar Gudvangen en vandaar met de bus via Stalheim over een heel steile route (22%)terug naar Voss.
Vanaf Voss naar Bergen en dan terug naar het zuiden van Noorwegen. Als er nog tijd is willen we de Preikestolen nog eens weer bezoeken. Via Stavanger over weg 44 naar Lindesnes Fyr, het zuidelijkste punt van Noorwegen. Vanaf hier naar Larvik om vandaar met de boot naar Hirthals te gaan. Nog een nacht in Duitsland overnachten en op 7 juli terug naar huis.
Verwachting: ongeveer 25 bootovertochten, 250 tunnels, 11500 km.